Robiąc codzienne zakupy, jako klienci nie zdajemy sobie sprawy, w jak dużym stopniu na nasze decyzje zakupowe oddziałują opakowania i etykiety poszczególnych produktów. Podświadomie wybieramy te, które bardziej nam się podobają, przyciągają naszą uwagę czy kojarzą nam się z czymś przyjemnym. Niezwykle ważny jest sam kolor etykiet. W jakim stopniu wpływa on na nasze wybory? Dowiedźmy się więcej na ten temat. Jest to bowiem ważne zarówno z punktu widzenia kupującego, jak i producenta – tego drugiego może nawet bardziej.
Etykiety a psychologia koloru
„Kolory są ważnym elementem, który kształtuje decyzje zakupowe konsumentów. Badania pokazują, że ludzie mają silne skojarzenia z konkretnymi kolorami i bez względu na to, czy są one świadome, czy nie, mają one wpływ na to, jak jako klienci postrzegamy dany produkt lub markę. Właściwe stosowanie kolorów może być kluczem do sukcesu w biznesie”. Mówi nam Pan Artur z drukarni – https://flexodruk.com/
Kolory mają zdolność wywoływania określonych emocji i skojarzeń. Odgrywają również ważną rolę w tworzeniu poczucia zaufania i wiarygodności. Prawidłowo wybrany kolor etykiety może zwiększyć rozpoznawalność produktu, zachęcić do zakupu i wywrzeć pozytywne wrażenie na klientach. Kolor może również wskazywać na właściwości produktu lub jego zastosowanie.
Kolor często jest pierwszą rzeczą, którą widzi konsument, dlatego ma to tak duży wpływ na ostateczny wybór produktu. Działa on jak sygnał, który pomaga konsumentom wybrać produkt spośród innych dostępnych na rynku. Nic więc dziwnego, że producenci przywiązują ogromną uwagę do etykiet – ich projektu i druku – bowiem zdają sobie sprawę z tego, że od ostatecznego wyglądu etykiety, w tym jej kolorystyki, w duże mierze zależy powodzenie, czego efektem jest wybór klienta.
Poszczególne kolory na etykietach i ich znaczenie
Kolory etykiet mają istotny wpływ na decyzje zakupowe. Wybór odpowiedniego koloru do etykiety może pomóc w podkreśleniu właściwości produktu, wywołanie określonych emocji u konsumentów i wyeksponowanie marki lub logo. Wybór odpowiedniego koloru może znacznie zwiększyć szanse na sukces produktu, dlatego warto znać choćby podstawy znaczenia poszczególnych kolorów.
Kolor niebieski
Kolor niebieski może symbolizować spokój i bezpieczeństwo. Jeśli produkt kierowany jest do osób starszych, warto postawić na ten kolor, bowiem pozwoli on odczuć spokój i wyciszenie. Ponadto kolor ten kojarzy się z wodą i niebem, stąd też znakowane są nim często produkty związane z wodą, rybami, lotnictwem czy środkami czystości.
Kolor czerwony
Kolor czerwony z jednej strony symbolizuje energię i zaangażowanie, z drugiej zaś może kojarzyć się z seksualnością bądź przemocą. Należy więc bardzo ostrożnie postępować z tym kolorem, nawet jeśli jest on tym, który mocno przyciąga uwagę. Jeśli nasz produkt skierowany jest do ludzi młodych, można wybrać kolor, który pozwoli im odczuć podekscytowanie, taki jak np. jasny pomarańczowy lub czerwony. Wiele zależy bowiem od odcieni poszczególnych kolorów – w tym przypadku, im jest on jaśniejszy, tym bardziej delikatniejszy i wywołujący łagodniejsze odczucia.
Kolor zielony
Kolor zielony może sugerować, że produkt jest ekologiczny lub zdrowy. Ludzkie oko lubi ten kolor, gdyż kojarzy się z naturą i wzbudza poczucie bezpieczeństwa. Chętnie wykorzystywany jest więc przez branżę farmaceutyczną, ale także i banki.
Kolor złoty i srebrny
Kolory mają również zdolność wywoływania określonych skojarzeń związanych z jakością. Na przykład, złoty kojarzy się z luksusem, a srebrny z technologią. Jeśli produkt ma być postrzegany jako luksusowy lub nowoczesny, wybrać należy jeden z tych kolorów, aby uzyskać pożądany efekt.
Kolor czarny
Również kolor czarny wywołuje skojarzenie luksusu, ale także podkreśla dobrą pozycję na rynku, wywołuje szacunek i kojarzony jest z wysoką jakością. Ponadto kolor czarny doskonale uwydatnia inne kolory, dlatego chętnie stosowany jest jako tło na etykietach.
Widzimy więc, że kolory etykiet mogą mieć ogromny wpływ na to, jak poszczególne produkty postrzegane są przez konsumentów. Ważne jest, aby dobrze przemyśleć kolorystykę etykiet, wywołując pożądane skojarzenia i emocje, które pomogą dotrzeć do klientów i zwiększyć szanse na dokonanie sprzedaży. Kolor jest ważnym elementem strategii SEO i może pomóc w odniesieniu sukcesu w biznesie.
Artykuł sponsorowany